A CASE STUDY ABOUT A STUDENT’S RELUCTANCE TO SPEAK IN THE TARGET LANGUAGE IN CLASSROOM SETTING

A CASE STUDY ABOUT A STUDENT’S RELUCTANCE TO SPEAK IN THE TARGET LANGUAGE IN CLASSROOM SETTING.pdf

Dublin Core

Título

A CASE STUDY ABOUT A STUDENT’S RELUCTANCE TO SPEAK IN THE TARGET LANGUAGE IN CLASSROOM SETTING

Assunto

Docência,
Inovação,
Investigação.
Target Language

Autor

Sérgio Manuel Coelho Fernando;
Adriana de Koning Lee

Descrição

This small-scale case study attempts to explore the causes of one adult student’s reluctance to speak English in classroom in Aracaju, Brazil. The research employed semi-structured interviews and classroom observations to collect data. It will detail the reasons as to why the student is not at ease learning and speaking this foreign language and interpret the reasons why.

Editor

Revista Interfaces Científicas – Educação

Data

18/10/2017

Direitos

Sérgio Manuel Coelho Fernando;
Adriana de Koning Lee

Formato

PDF

Idioma

Inglês

Tipo

Texto

Identificador

ISSN: 2316-3828

Abrangência

Programação Científica

ITEM DOCUMENTO TIPO TEXTO Item Type Metadata

Descrição GT

Docência, inovação e investigação.

Descrição Coordenador

Profª. Dra. Greiciane Lins;
Yohana Yessica Flores Hernández.

Data Publicação

01/02/2018

Instituição de Origem

Universidade Nova de Lisboa - Lisboa - Portugal
Universidade Candido Mendes - Rio de Janeiro - Brasil

Cidade de Origem

Aracaju - Sergipe

País de Origem

Brasil

Localização

UNIT - Universidade Tiradentes - Aracaju - Brasil

Posição: 439 (166 visualizações)